Istota pozycjonowania stron
Pozycjonowanie stron www stało się w ostatnim czasie jedną z najczęściej poszukiwanych usług w Internecie. Nic dziwnego, wiele firm za jej pomocą pragnie osiągnąć lepszą pozycję w stosunku do szerokiego grona konkurencji. Początków tej techniki należy szukać w 1998 roku, kiedy zaczęły powstawać pierwsze prywatne strony internetowe.
Niemal każda z nich posiadała w sobie zakładkę „linki”, na której właściciel zamieszczał adresy zaprzyjaźnionych stron, związanych z tematem lub po prostu wartych zainteresowania. W ten sposób zrodził się problem, które z nich powinny zajmować wyższe, a które niższe pozycje. Był dość istotny, ponieważ potencjalna osoba odwiedzająca stronę i spędzająca na niej niewiele czasu, nie zaglądała we wszystkie podane linki, a najczęściej wybierała tylko kilka załączonych jako pierwsze. Im więcej linków tej samej strony, pojawia się w różnych miejscach (podobnych tematycznie), najlepiej na pierwszych pozycjach, tym częściej jest ona odwiedzana.
Na podobnej zasadzie działa pozycjonowanie. To nic innego jak generowanie sztucznych linków, które podwyższają pozycję i popularność danej strony. Podobna sytuacja pojawia się w przypadku wyświetlania stron przez wyszukiwarkę. Pokazuje ona tylko te najpopularniejsze strony, do których prowadzi najwięcej linków. Wyszukiwarki działają jak roboty, odwiedzają stronę, badają jej treść, a za pośrednictwem linków przechodzą dalej. W ten sposób dobrze wypozycjonowana strona pojawi się jako pierwsza wśród innych wyników o podobnej treści i tematyce.